Cum se face o Plată Nouă în lei

Introducerea detaliilor de plată
Din meniul „Operaţiuni” alegeţi opţiunea „Plată în Lei”:


Pentru a efectua o plată nouă în lei trebuie completate următoarele detalii:
  • Din contul: reprezintă contul sursă din care se va efectua plata. Veţi selecta contul, din lista conturilor curente in lei deschise la ING, pe care le deţineţi sau pe care sunteţi mandatat.
  • Sold: reprezintă suma disponibilă in contul selectat. Acest câmp informativ se completează automat cu soldul disponibil in acel monent in contul selectat.
  • Suma: suma de bani pe care doriţi să o transferaţi. Suma de plată nu poate să fie mai mare decât soldul disponibil. Dacă introduceţi o sumă mai mare decât valoarea aolsul disponibil veţi primi un mesaj de atentionare: “Soldul este insuficient.”
  • Contul IBAN al beneficiarului: contul in care se transfera suma, reprezintă contul destinaţie către care doriţi să efecuaţi plata. Asiguraţi-vă că aţi introdus corect Contul IBAN al beneficiarului înainte de a confirma plata. Dacă aţi introdus un Cont IBAN inexistent veţi primi un mesaj de atenţionare: “Cod IBAN incorect.”. După ce Contul IBAN a fost completat sistemul verifică dacă acesta corespunde unei companii cu care ING are încheiat un contract de plată predefinită. În acest caz veţi fi redirecţionat către un ecran detaliat pentru plăţi predefinite. (vezi Plăţi pre-definite).
  • Numele Beneficiarului: este obligatoriu. Dacă nu il completati, veţi primi un mesaj de atentionare: “Vă rugăm să completaţi Numele Beneficiarului”. Numele Beneficiarului este completat automat pentru o plată pre-definită.
  • Banca Beneficiarului: se completează automat în funcţie de contul IBAN al beneficiarului sau poate fi selectata din lista de bănci disponibile.
  • Detalii de plată (maxim 70 de caractere): reprezenta o descriere a transferului care va fi afişata în extrasul de cont. Caracterele permise sunt: A - Z , a - z , 0 - 9, / - ?: ( ) . , ’ + SPACE. Există două câmpuri în care puteţi completa aceste detalii de plată. În cazul unei plăţi pre-definite veţi fi redirecţionat către un ecran în care cele două campuri devin obligatorii şi trebuie completate cu datele solicitate de beneficiarul respectiv (vezi Plăţi pre-definite).
Dacă doriţi să economisiţi timp, puteţi alege ca această plată să fie salvată ca şablon în My Payments. La urmatoarea plată pe care o veţi face către acel beneficiar, veţi putea selecta sablonul din lista My Payments, datele necesare fiind, parţial, completate automat.
Denumirea tranzacţiei trebuie introdusă în câmpul „Nume Plată”. Ar fi de preferat să denumiţi tranzacţia cu un nume sugestiv care vă va face uşoară identificarea ei.
Dacă v-aţi răzgândit şi nu doriţi să salvati şablonul in lista MyPaymnets, puteţi să debifaţi opţiunea salvării şablonului.
În cazul în care, plata către acest beneficiar se repetă, puteţi decide s-o setaţi ca Plată planificată la termen.
sau ca plată planificată periodică
Pentru mai multe detalii vezi capitolul Plăţi Planificate

Dacă doriţi să efectuaţi şi alte plăţi, apăsaţi butonul „Adauga la lista plati”. Plata anterioră va fi adaugata în lista plati MultiTransfer (vezi MultiTransfer).
Dacă intenţionaţi să efectuaţi o singură plată, treceţi la pasul următor, ”Confirmare plata”.

Pentru efectuarea simultană a mai multor tranzacţii in lei, există opţiunea „Import fişiere” care permite încărcarea unui fişier şablon de tip txt, xls sau dbf (vezi capitolul Import fişiere).


Confirmarea plăţii

După completarea detaliilor de plată apăsaţi butonul „Confirmă plata”.
Dacă toate detaliile transferului au fost corect completate, pagina de confirmare a plăţii va fi afişată:
Dacă observaţi că detaliile introduse nu sunt cele dorite puteţi reveni la pagina anterioară pentru a modifica detaliile apăsând butonul ”Modifică”.

Din motive de securitate, după completarea detaliilor unei tranzacţii, aceasta trebuie confirmată prin introducerea unui nou cod generat de Digipass – Cod de Răspuns. Acest cod este unic şi este valid doar 36 de secunde. Fiecare plată efectuată vă solicită un Cod nou care trebuie generat de Digipass.

În funcţie de tipul Digiapss-ului, pentru a obţine codul parcurgeţi paşi necesari pot varia.
Dacă deţineţi un digipass gri, trebuie urmaţi paşii urmatori:
1. Porniţi Digipass-ul apăsând tasta◄
2. Apăsaţi tasta S
3. Apăsaţi tasta ◄
4. Introduceţi codul dumneavoastră PIN
5. Apăsaţi ◄. Mesajul: “TRANZACTIE“ este afişat
6. Introduceţi secvenţa formată din 7 cifre calculată în Home’Bank
7. Apăsaţi ◄

Dacă deţineţi un digipass portocaliu, trebuie urmaţi paşii următori:
1. Porniţi Digipass-ul apăsând tasta
2. Apăsaţi tasta S
3. Introduceţi codul dumenavoastră PIN
4. Apăsaţi tasta =. Mesajul: “TRANZACTIE“ este afişat
5. Introduceţi secvenţa formată din 7 cifre calculată în Home’Bank
6. Apăsaţi tasta =

Pe ecranul Digipass-ului apare Codul de Răspuns care va fi utilizat pentru a confirma tranzacţia în Home’Bank. Codul de Răspuns este format din 7 cifre.Introduceţi Codul de Răspuns generat de Digipass în zona “Vă rugăm confirmaţi introducând Codul de Răspuns furnizat de Digipass corespunzător” şi apăsaţi butonul „OK”.

Dacă introduceţi un Cod de Răspuns greşit, pe ecran apare următorul mesaj de eroare:”Codul de răspuns este incorect. Mai aveţi 2 încercări.”. După 3 introduceri consecutive greşite contul va fi blocat şi următorul mesaj este afişat:“Pentru a treia oară consecutiv, codul de răspuns introdus nu este corect. În consecinţă, din motive de siguranţă, accesul la ING Home'Bank este acum blocat. Vă rugăm să urmaţi procedura de deblocare.”

Pentru a debloca contul aveţi la dispozitie 2 opţiuni (vezi Deblocare cont):
  • Deblocare automată
  •  Deblocare prin intermediul Departamentului Relaţii Clienţi



Procesarea tranzacţiei

În cazul în care Codul de Răspuns introdus este corect, după apăsarea butonului „OK” tranzacţia va fi procesată. Mesajul următor va fi afişat pe ecran: “Tranzacţia a fost trimisă către bancă pentru a fi procesată.”.
Data procesării tranzacţiei este data la care suma va fi debitată din contul dumneavoastră. Datele de procesare a plăţilor sunt:
  • Între conturile clientului la ING Bank – în ziua tranzacţiei
Către alt client al ING Bank:
  • până la ora 19:00 – în ziua tranzacţiei
  • după ora 19:00 – în următoarea zi bancară
  • week-end – în următoarea zi bancară
Către un client al altei bănci sau către un cont de Trezorerie:
  • pentru plăţi de mică valoare până la 50.000 RON
                     o înainte de ora 13:00 – în ziua tranzacţiei
                     o după ora 13:00 – în următoarea zi bancară
                     o week-end – în următoarea zi bancară
  • pentru plăţi de mare valoare peste 50.000 RON
                     o înainte de ora 14:00 – în ziua tranzacţiei
                     o după ora 14:00 – în următoarea zi bancară
                     o week-end – în următoarea zi bancară


Motive pentru care tranzacţia poate eşua

După confirmarea plăţii pot exista mai multe situaţii în care tranzacţia nu ar putea fi executată. Iata 2 dintre cele mai frecvent întalnite cazuri:

1. Time-out
Această situaţie are o cauză ce nu depinde de modul în care aţi completat detaliile de plată. Dacă din diferite motive tranzacţia nu poate fi efectuată într-un interval prevăzut de timp, următorul mesaj este afişat: “Tranzacţia nu a fost procesată.“
Conturile dumneavoastră nu au fost afectate. Dacă doriţi să efectuaţi tranzacţia va trebui să reintroduceţi detaliile de plată.

2. Fondurile sunt insuficiente
Suma de plată nu poate să fie mai mare decât soldul disponibil în contul din care se doreşte efectuarea plăţii. Dacă introduceţi o sumă mai mare decât valoarea balanţei disponibile veţi primi următorul mesaj de eroare în momentul în care se încearcă procesarea tranzacţiei: “Soldul nu este suficient”.




My'Payments

Aici veţi putea vizualiza şabloanele salvate anterior (lei şi valuta) în meniul „Listă”, putându-l alege pe cel dorit pentru a face plata. De asemenea, aveţi opţiunea de a efectua simultan mai multe plaţi prin opţiunea „Plată rapidă”.



Lista My’Payments

Pot fi păstrate până la 60 de şabloane de plăţi pentru persoane fizice şi 100 de şabloane pentru persoane juridice. Pentru a efectua o plată, pentru care aveţi deja salvat un şablon, alegeţi, din meniul Operatiuni, opţiunea My’Payments. Va fi afişată lista cu toate plăţile dumneavoastră salvate anterior.

Selectaţi plata pe care doriţi să o efectuaţi apăsând butonul Selecţie din dreptul numelui plăţii dorite. Veţi fi direcţionat către ecranul de completare a detaliilor de plată. Pentru efectuarea plăţii se procedează la fel ca pentru o Plată Nouă în lei (vezi se face Cum se face o plată Nouă în lei).

Dacă doriţi să ştergeţi o plată salvată în My’Payments apăsaţi butonul Şterge din dreptul numelui plăţii respective. O confirmare suplimentară este necesară. Apăsaţi „Da” dacă doriţi să ştergeţi plata din lista de plăţi salvate sau „Nu” dacă doriţi să regăsiţi în continuare plata în meniul My’Payments.


Plată rapidă

Dacă doriţi să efectuaţi simultan mai multe plăţi folosind aceste şabloane, alegeţi din meniu „Plată rapidă” şi pentru fiecare şablon selectat introduceţi doar suma şi detaliile de plată. Odată completate aceste date, veţi putea semna toate tranzacţiile.

Plăţi pre-definite

Puteţi realiza plata facturilor către diferiţi beneficiari pre-definiţi, cum sunt: facturi de telefon fix, de telefon mobil, de gaze, de electricitate etc.
Accesaţi meniul Plată nouă în lei. În ecranul Detalii de Plată, după introducerea Contului IBAN al beneficiarului, sistemul verifică dacă acesta face parte din lista ING de conturi predefinite. În acest caz, ecranul Detalii de Plată va fi actualizată cu detaliile specifice plăţii pre-definite.

Avantajele faţă de o plată obişnuită sunt:
  • aveţi deja completate câmpurile referitoare la Numele Beneficiarului, Banca Beneficiarului.
  • cele două câmpuri de detalii devin obligatorii şi trebuie completate după regulile specifice beneficiarului respectiv.
Iată care sunt conturile ING Bank aferente fiecărui beneficiar în parte în cazul plăţilor pre-definite:

Este foarte important de amintit că un furnizor poate avea mai multe conturi ING, acestea diferă în funcţie de zona în care se găseşte beneficiarul. Vă rugăm să consultaţi cu atenţie lista de conturi pentru fiecare furnizor înainte de a instructa o plată şi să vă asiguraţi că aţi introdus contul corespunzător zonei dumneavoastră.

Avantajul plăţilor pre-definite este că acestea au specificate datele necesare pentur plata facturii(ex: cond client, nr factura) în funcţie de fiecare furnizor şi aceste plaţi pot fi salvate uşor în meniul My’Payments pentru a le reutiliza şi a efectua plata unei facturi mai uşor într-un timp mai rapid.

Pentru salvarea unei plăţi pre-definite în meniul My’Payments se urmează aceiaşi paşi ca pentru o plată obişnuită (vezi secţiunea My’ Payments).

MultiTransfer şi import-ul de fişiere

MultiTransfer

MultiTransfer permite efectuarea simultană a mai multor transferuri, utilizând un singur cod de răspuns.

Avantajul este că, utilizând această opţiune, puteţi confirma o singură dată toate tranzacţiile pe care doriţi să le efectuaţi într-o zi, fără a mai fi nevoie să generaţi câte un cod de răspuns pentru confirmarea fiecărei tranzacţii în parte. Tranzacţiile vor fi procesate în ordinea în care sunt completate de către client.

Selectând opţiunea MultiTransfer din meniul Operaţiuni va fi disponibilă lista de plăţi ce necesită confirmare. În lista de transferuri pot fi adăugate transferuri noi, şabloane deja salvate în My’Payments sau plăţi care sunt redirecţionate către ecrane predefinite folosind optiunea de “Adaugă la lista de plăţi”.



Dupa completarea detaliilor, apăsaţi butonul „Adaugă la lista de plăţi”.
După completarea tuturor transferurilor, lista trebuie transmisă către bancă, pentru a fi procesată. Selectaţi butonul “Confirmă”, verificaţi lista de transferuri şi dacă este corectă confirmaţi plăţile.

Confirmarea MultiTransferului se realizează utilizând Digipass-ul la fel ca pentru orice altă tranzacţie (vezi Confirmarea plăţii) .

După transmiterea listei de transferuri către bancă, Home’Bank afişează mesajul de confirmare care detaliază :
  • plăţile transmise cu succes, id-ul tranzacţiei şi data la care vor fi procesate
  • plăţile netransmise şi motivul pentru care nu au putut fi efectuate. Aceste transferuri trebuie completate din nou şi retransmise

Import-ul de fişiere

Pentru a veni în sprijinul clienţilor care au de efectuat mai mult de 10 tranzacţii într-o zi, Home’Bank permite încărcarea unor tranzacţii într-un fişier de tip txt, tranzacţii ce pot fi ulterior executate ca un MultiTransfer obişnuit. Această opţiune este valabilă numai pentru transferuri în lei.

Fişierele încărcate trebuie să cuprindă maxim 500 linii (transferuri) şi trebuie să respecte strict regulile prezentate mai jos:
  • Fişierul trebuie sa fie de format .txt, tab delimited
  • Numele fişierului nu trebuie sa depăşească 20 de caractere
  • Header-ul fişierului trebuie să cuprindă următoarele 6 coloane (scrise fără diacritice), delimitate de caracterul „tab” şi în ordinea listată în continuare: „Cont sursa”, „Cont destinatie”, „Suma Beneficiar”, „Detalii 1”, „Detalii 2”

Cont sursa este contul de unde se vor transfera banii, iar user-ul de Home’Bank trebuie să fie titular sau mandatat al acestui cont.
Contul poate fi scris în format intern ING, din 12 cifre (ex. 999900001111) sau în format IBAN, din 24 caractere (ex. RO52INGB0000999900001111).

Cont destinatie este contul către care se transferă banii şi trebuie să fie scris în formatul IBAN, din 24 caractere (ex. RO52INGB0000999900001111).

Suma trebuie să cuprindă două zecimale, despărţite de restul sumei prin caracterul „.” (punct) (ex. 236.55).

Beneficiar reprezintă numele persoanei sau al companiei către care transferaţi suma şi poate conţine maxim 32 caractere.

Detalii 1 şi Detalii 2 - trebuie completate detaliile aferente tranzacţiei respective şi fiecare rând poate cuprinde maxim 35 de caractere acceptate.

Fiecare linie a fişierului trebuie să aibă 6 înregistrări, aferente header-ului, delimitate de caracterul tab. La importarea fişierului, validarea se va face linie cu linie, deci acolo unde numărul de limitatori tab este diferit de 6, userul va fi atenţionat cu privire la linia unde are loc eroarea.
Pentru a executa un MultiTransfer prin încărcarea unui fişier trebuie să parcurgeţi următorii paşi:
1. Selectaţi opţiunea MultiTransfer din meniul Operaţiuni
2. Alegeţi opţiunea Importare fişier(această opţiune este disponibilă şi la selectarea Plată în lei)


3. Se deschide ecranul unde trebuie să indicaţi locaţia fişierului şi să adăugaţi comentariile aferente importului
Comentariile sunt obligatorii şi pot cuprinde maxim 50 de caractere.

4. După selectarea locaţiei şi adăugarea comentariilor, selectaţi opţiunea „Încarcă fişier”
5. Ecranul următor va sumariza numărul de transferuri importate şi Suma totala a transferurilor importate. Dacă informaţiile sunt corecte, selectaţi opţiunea „Adaugă la lista de plăţi”.
6. După adăugarea transferurilor, veţi fi redirecţionat automat în ecranul Confirmă MultiTransfer. Folosind butoanele „Înainte” şi „Înapoi” puteţi verifica toate transferurile adăugate în Lista MultiTransfer. Pentru a finaliza executarea fişierului importat, confirmaţi MultiTransferul utilizând Digipass-ul la fel ca pentru orice altă tranzacţie (vezi Confirmarea plăţii).
După transmiterea listei de transferuri către bancă, Home’Bank afişează mesajul de confirmare care detaliază :
  • plăţile transmise cu succes, id-ul tranzacţiei şi data la care vor fi procesate
  • plăţile netransmise şi motivul pentru care nu au putut fi efectuate. Aceste transferuri trebuie completate din nou şi retransmise
Posibile mesaje de eroare la importarea fişierelor

1. MultiTransfer permite doar încărcarea fişierelor cu extensia txt. Dacă incercaţi să incărcaţi un alt tip de fişier veţi primi mesajul “Tipul fişierului este invalid. Sunt acceptate doar fişiere cu extensia ‘txt’.”

2. MultiTransfer permite executarea a maxim 500 de transferuri. Dacă încercaţi să adăugaţi mai mult de 500 de transferuri veţi primi mesajul “Fişierul încărcat nu trebuie să depăşească 500 transferuri.”

3. Dacă header-ul fişierului pe care il încărcaţi nu respectă regulile prezentate în capitolul anterior, veţi primi mesajul „Header-ul fişierului încărcat este invalid. Header-ul trebuie să conţină: Cont sursa,Cont destinatie,Suma,Beneficiar,Detalii 1,Detalii 2”

4. Dacă fişierul nu conţine toate informaţiile pe o linie,

5. Dacă fişierul nu conţine toate informaţiile pe o linie, veţi primi următorul mesaj

6. În cazul în care contul sursă, contul destinaţie, suma, beneficiarul sau detaliile nu respectă regulile prezentate la capitolul anterior, veţi primi un mesaj explicit care va indica rândul unde nu aţi completat informaţia corectă

Direct Debit

Direct Debit este un serviciu prin care veţi mandata banca să vă plătească automat facturile din contul indicat de dumneavostră, exact la data de scadenţă a acestora, pe baza instrucţiunilor primite de la beneficiarii (de ex: furnizori de utilitati, companii de asigurari) care au încheiat convenţii pentru acest tip de serviciu cu ING Bank.

De exemplu, dacă aveţi o asigurare de viaţă încheiată cu ING Asigurari de Viata şi activaţi mandatul de debitare directă, la data de scadenţă a acesteia, ING Asigurari de Viata va trimite instrucţiunea de plată către ING Bank, care va debita automat contul dumneavoastră cu suma aferentă. Dumneavoastră trebuie să vă asiguraţi că aveţi disponibilă în cont suma corespunzătoare asigurării respective.
Activarea şi derularea acestui mandat nu presupune plata vreo unei taxe către ING Bank sau beneficiari.

Serviciul este disponibil în meniul Operaţiuni la secţiunea Direct Debit. După selecţie va fi disponibilă lista de furnizori care au încheiat convenţii cu banca pentru acest tip de serviciu.


Puteţi căuta în lista de furnizori folosind butoanele „Înainte” şi „Înapoi”.



Activare mandat Direct Debit

Pentru a activa un mandat de debitare (plata) directă, parcurgeţi următorii paşi, după ce vă logaţi în Home’Bank:

- Selectaţi opţiunea “Direct Debit” din meniul “Operaţiuni”; veţi accesa ecranul unde se afiseaza beneficiarii pentru care puteţi activa un mandat. Dacă există madate active, va fi afişată lista de mandate active.





- După selectarea madatului dorit, veţi accesa ecranul de plăţi. Tot aici vor fi disponibile “Termenii şi condiţiile”. Cititi cu atenţie in formatiile prezentate şi dacă sunteti de acord cu acestea selectaţi butonul “Da, sunt de acord cu Termenii şi Condiţiile Direct Debit”

Reguli de completare detalii mandat
Pentru fiecare beneficiar prezent în lista de Direct Debit, trebuie să completaţi anumite detalii caracteristice pe care le găsiţi afişate în factura emisa sau în contractul pe care dumneavoastră îl aveţi cu furnizorul de utilităţi respectiv. Acestea variază de la un furnizor la altul şi pot fi : Numar contract,Cod Client, Telefon abonat,Cod Abonat, etc.


Atenţie: Acordaţi o mare atenţie sumei pe care o introduceţi în cămpul „Plafon maxim”, deoarece dacă suma transmisă de către furnizor este mai mare decât suma indicată de catre dumneavostră, banca nu va debita contul dumneavostră chiar dacă mandatul este activ. Altfel riscaţi să înregistraţi întârzieri la plata facturilor către furnizorii dumneavoastră.

După introducerea detaliilor mandatului, selectaţi „OK” şi veţi accesa ecranul de confirmare. Pentru a finaliza configurarea mandatului, confirmaţi activarea utilizând Digipass-ul la fel ca pentru orice altă tranzacţie (vezi Confirmarea plăţii) .

- După introducerea corectă a codului de răspuns generat de digipass, se va afişa ecranul care va confirma crearea mandatului.

Atenţie: Verificaţi data activării mandatului! Conform informaţiilor prezentate în Termeni şi Condiţii, mandatul va fi efectiv activat într-un interval de 5 zile lucrătoare din momentul creării lui. (daca mai e valabil...)



Plăţi pre-definite

Puteţi realiza plata facturilor către diferiţi beneficiari pre-definiţi, cum sunt: facturi de telefon fix, de telefon mobil, de gaze, de electricitate etc.
Accesaţi meniul Plată nouă în lei. În ecranul Detalii de Plată, după introducerea Contului IBAN al beneficiarului, sistemul verifică dacă acesta face parte din lista ING de conturi predefinite. În acest caz, ecranul Detalii de Plată va fi actualizată cu detaliile specifice şablonului de plată.

.


[poza cu şablon( detalii) de plată pentru o plată pre-definită]

Diferenţele faţă de o plată obişnuită sunt:
  • aveţi deja completate câmpurile referitoare la Numele Beneficiarului, Banca Beneficiarului.
  • cele două câmpuri de detalii devin obligatorii şi trebuie completate după regulile specifice beneficiarului respectiv.


Iată care sunt conturile ING Bank aferente fiecărui beneficiar în parte în cazul plăţilor pre-definite:





Figura 4.15 Lista de conturi pentru furnizori cu ecrane pre-definite


MultiTransfer

MultiTransfer permite efectuarea simultană a mai multor transferuri, utilizând un singur cod de răspuns.

Avantajul este că, utilizând această opţiune, puteţi confirma o singură dată toate tranzacţiile pe care doriţi să le efectuaţi într-o zi, fără a mai fi nevoie să generaţi câte un cod de răspuns pentru confirmarea fiecărei tranzacţii în parte. Tranzacţiile vor fi procesate în ordinea în care sunt completate de către client.

După ce selectaţi opţiunea MultiTransfer din meniul Plăţi, completaţi detaliile de plată necesare şi adăugaţi transferurile în listă. În lista de transferuri pot fi adăugate transferuri noi, şabloane deja salvate în My’Payments sau plăţi care sunt redirecţionate către ecrane predefinite.


Figura 4.16 Detalii de plată pentru MultiTransfer

Dupa completarea detaliilor, apăsaţi butonul „Adauga”.

După completarea tuturor transferurilor, lista trebuie transmisă către bancă, pentru a fi procesată. Selectaţi butonul “Confirmă MultiTransfer”, verificaţi lista de transferuri şi dacă este corectă alegeţi „Validare Lista”


Figura 4.17 Validare MultiTransfer

Confirmarea MultiTransferului se realizează utilizând Digipass-ul la fel ca pentru orice altă tranzacţie (vezi
Confirmarea plăţii) .

După transmiterea listei de transferuri către bancă, Home’Bank afişează mesajul de confirmare care detaliază :
  • plăţile transmise cu succes, id-ul tranzacţiei şi data la care vor fi procesate
  • plăţile netransmise şi motivul pentru care nu au putut fi efectuate. Aceste transferuri trebuie completate din nou şi retransmise

Figura 4.18 Mesaj confirmare executare MultiTransfer

Import-ul de fişiere

Pentru a veni în sprijinul clienţilor care au de efectuat mai mult de 10 tranzacţii intr-o zi Home’Bank permite încărcarea fişierelor de tip txt, care pot fi ulterior executate ca un MultiTransfer obişnuit. Această opţiune este valabilă numai pentru transferuri în lei.


Fişierele txt trebuie să cuprindă maxim 500 linii (transferuri) şi trebuie să respecte strict regulile prezentate mai jos
  • Fişierul trebuie sa fie de format .txt, tab delimited
  • Numele fişierului nu trebuie sa depăşească 20 de caractere
  • Header-ul fişierului trebuie să cuprindă următoarele 6 coloane (scrise fără diacritice), delimitate de caracterul „tab” şi în ordinea listată în continuare:
Cont sursa       Cont destinatie         Suma Beneficiar         Detalii 1         Detalii 2



Figura 4.19 Fişier cu extensia txt ce va fi încărcat în Home’Bank

Cont sursa este contul de unde se vor transfera banii, iar user-ul de Home’Bank trebuie sa fie titular sau mandatar al acestui cont.
Contul poate fi scris în format intern ING, din 12 cifre (ex. 999900001111) sau în format IBAN, din 24 caractere (ex. RO52INGB0000999900001111).

Cont destinatie este contul către care se transferă banii şi trebuie să fie scris în formatul IBAN, din 24 caractere (ex. RO52INGB0000999900001111).

Suma trebuie să cuprindă două zecimale, desparţite de restul sumei prin caracterul „.” (punct) (ex. 236.55).

Beneficiar reprezintă numele persoanei sau al companiei către care transferaţi suma şi poate conţine maxim 32 caractere.

Detalii 1 şi Detalii 2 - trebuie completate detaliile aferente tranzacţiei respective şi fiecare rând poate cuprinde maxim 35 de caractere acceptate.
  • Fiecare linie a fişierului trebuie să aibă 6 înregistrări, aferente header-ului, delimitate de caracterul tab. La importarea fişierului, validarea se va face linie cu linie, deci acolo unde numărul de limitatori tab este diferit de 6, userul va fi atenţionat cu privire la linia unde are loc eroarea.

Pentru a executa un MultiTransfer prin încărcarea unui fişier trebuie să parcurgeţi următorii paşi

1. Selectaţi MultiTransfer din meniul din partea stângă
2. Alegeţi opţiunea Importare fişier din bara de sus şi se deschide ecranul unde trebuie să indicaţi locaţia fişierului şi să adăugaţi comentariile aferente importului

Figura 4.20 Selectarea fişierului

Comentariile sunt obligatorii şi pot cuprinde maxim 50 de caractere.
  • După selectarea locaţiei şi adăugarea comentariilor, selectaţi opţiunea „Încărcare fişier”
  • Ecranul următor va sumariza numărul de transferuri importate şi Suma totala a transferurilor importate. Dacă informaţiile sunt corecte, selectaţi opţiunea „Adaugare la MultiTransfer”. în timpul adăugării transferurilor în Lista MultiTransfer ecranul de mai jos va fi afişat

Figura 4.21 Adăugarea fişierului la MultiTransfer

! Asteptaţi confirmarea! Nu selectaţi altă opţiune din meniu în timp ce transferurile sunt adăugate la MultiTransfer!
După adăugarea transferurilor, veţi fi redirecţionat automat în ecranul Confirmă MultiTransfer. Folosind butoanele „Înainte” şi „Înapoi” puteţi verifica toate transferurile adăugate în Lista MultiTransfer. Pentru a finaliza executarea fişierului imăportat, confirmaţi MultiTransferul utilizând Digipass-ul la fel ca pentru orice altă tranzacţie (vezi
Confirmarea plăţii) .

Figura 4.22 Executarea unui MultiTransfer

! Asteptaţi confirmarea!
Nu selectaţi altă opţiune din meniu în timpul procesării unui MultiTransfer!

După executarea MultiTransferului, plătile vor fi listate în tabelul “Plăţi trimise către procesare” care va include numărul de referinţă a fiecărei tranzacţii şi data efectivă la care va fi procesată

În cazul neprocesării din diverse motive, tranzacţiile nereuşite şi motivul neprocesării lor sunt listate în tabelul „Plăţi neprocesate”. Aceste transferuri trebuie reintroduse individual sau printr-un fişier şi executate incă o dată


Figura 4.23 Confirmarea unui MultiTransfer

Posibile mesaje de eroare la importarea fişierelor

1. MultiTransfer permite doar încărcarea fişierelor cu extensia txt. Dacă incercaţi să incărcaţi un alt tip de fişier veţi primi mesajul de mai jos

Soluţie:
Asiguraţi-vă că respectaţi tipul fişierului indicat.
Nu pot fi încărcate decât fişiere cu extensia txt!
Informaţiile din fişier trebuie delimitate de caracterul tab!


2. MultiTransfer permite executarea a maxim 500 de transferuri. Dacă incercaţi să adăugaţi mai mult de 500 de transferuri puteţi primi unul din mesajele de mai jos


Soluţie:
Verificaţi ca fişierul să nu cuprindă mai multe rânduri decât numărul indicat în mesaj!
Dacă numărul este mai mic decât 500, înseamnă că deja aveţi transferuri care aşteaptă confirmarea în Lista MultiTransfer!

3. Dacă header-ul fişierului pe care il încărcaţi nu respectă regulile prezentate în capitolul anterior, puteţi primi unul din mesajele de eroare de mai jos


Figura 4.25 Mesaj de eroare

Soluţie:

Asiguraţi-vă ca header-ul cuprinde toate cele 6 coloane, despărţite de caracterul tab:
  • Cont sursa
  • Cont destinatie
  • Suma
  • Beneficiar
  • Detalii1
  • Detalii 2


Figura 4.26 Mesaj de eroare

Soluţie:

Asiguraţi-vă ca header-ul cuprinde toate cele 6 coloane, despărţite de caracterul tab:
  • Cont sursa
  • Cont destinatie
  • Suma
  • Beneficiar
  • Detalii1
  • Detalii 2

4. Dacă fişierul nu conţine toate informaţiile pe o linie, veţi primi următorul mesaj


Figura 4.27 Mesaj de eroare
Soluţie:

Verificaţi linia indicată în mesaj şi asiguraţi-vă ca aceasta cuprinde datele aferente tuturor celor 6 coloane, despărţite de caracterul tab:
  • Cont sursa
  • Cont destinatie
  • Suma
  • Beneficiar
  • Detalii1
  • Detalii 2

5. În cazul în care contul sursă, contul destinaţie, suma, beneficiarul şi detaliile nu respectă regulile prezentate la capitolul anterior, veţi primi un mesaj explicit care va indica rândul unde nu aţi completat informaţia corectă

Rand 2. Contul sursa “RO52INGB000099990076315” este invalid
Rand 2. Contul destinatie “RO11INGB000099990028919” este invalid
Rand 2. Suma “1,00” este invalida. Suma trebuie sa contina 2 zecimale.
Rand 2. Numele beneficiarului este invalid. Caracterele (>,@) nu sunt acceptate
Rand 2. Campul detalii de plata 1 nu poate avea mai mult de 35 caractere




Activare mandat Direct Debit

Pentru a activa un mandat de debitare directa parcurgeti urmatorii pasi, după ce va logati în Home’Bank:
  • Selectaţi opţiunea “Direct Debit” din meniul “Plăţi”; veti accesa ecranul unde se listeaza beneficiarii pentru care puteţi activa un mandat


Figura 4.28 Lista beneficiari Direct Debit
  • Dati click pe link-ul “Selectare” şi veti accesa ecranul unde va sunt prezentati “Termenii şi conditiile”. Cititi cu atenţie in formatiile prezentate şi dacă sunteti de acord cu acestea selectaţi butonul “Sunt de acord”
  • In urmatorul ecran va trebui sa introduceti detaliile specifice acestui mandat:


Figura 4.29 Introducere detalii Direct Debit

Reguli de completare detalii mandat
Pentru fiecare beneficiar present in lista de Direct Debit trebuie sa completati anumite detalii caracteristice pe care le gasiti afisate in factura emisa sau in contractul pe care dumneavoastra il aveti cu furnizorul de utilitati respectiv.Acestea variaza de la un beneficiar la altul si pot fi : Numar contract,Cod Client, Telefon abonat,Cod Abonat ,etc.


! Atenţie! Acordati o mare atenţie sumei pe care o introduceti în campul „Suma maxima”, deoarece dacă plata transmisa de catre beneficiar este mai mare decat suma indicata de catre dvs., banca nu va debita contul dvs. chiar dacă mandatul este activ. Altfel riscati sa inregistrati intarzieri la plata datoriilor catre furnizorii dvs.


Figura 4.30 Status activare mandat Direct Debit

! Atenţie!
Verificati data activarii mandatului! Conform informatiilor prezentate în Termeni şi conditii, mandatul va fi efectiv activat intr-un interval de 5 zile lucratoare din momentul crearii lui.

Introducerea detaliilor pentru o Plata Recurenta

Din meniul „Plăţi” alegeţi opţiunea „Plati planificate”. Pagina următoare este afişată:


Figura 4.33 Plata Noua Planificata

Pentru a stabili detaliile unei Plati Recurente trebuie completate următoarele detalii:
  • Din contul: contul care se debitează, reprezintă contul sursă din care se va efectua plata. Veţi selecta contul din care doriţi să efectuaţi plata din lista cu conturile curente pe care le deţineţi sau pe care sunteţi mandatat.
  • Sold: reprezintă balanţa disponibilă pentru contul selectat. Acest câmp informativ se completează automat cu suma corespunzătoare în funcţie de contul sursă ales.
  • Suma: reprezintă suma de bani pe care doriţi să o transferaţi.



Suma de plată nu poate să fie mai mare decât soldul disponibil la data executiei.

!Atentie! Daca la data executiei nu aveti fonduri suficiente in cont, se va incerca procesarea platii timp de 20 de zile si va fi executata in prima zi in care contul are disponibil suficient.



Numele Beneficiarului este completat automat pentru o plată pre-definită.
  • Banca Beneficiarului: se completează automat în funcţie de contul IBAN al beneficiarului pe care l-aţi introdus sau puteţi selecta banca beneficiarului din lista de bănci disponibile.
  • Detalii de plată: reprezintă un mesaj text pentru beneficiar care va fi afişat în extrasul său de cont. Există două câmpuri în care puteţi completa aceste detalii de plată. În cazul unei plăţi pre-definite veţi fi redirecţionat către un ecran detaliat în care cele două linii devin obligatorii şi trebuie completate cu datele specifice beneficiarului respectiv (vezi 4.4 Plăţi pre-definite).
  • In tab-ul „Plata Recurenta” introduceti detaliile legate de frecventa platii:


Frecventa: puteti alege intre urmatoarele frecvente, apasand butonul :
  • Saptamanal: plata va fi executata o data pe saptamana, pentru perioada indicata de dumneavoastra;
  • Lunar: plata va fi executata o data pe luna;
  • Trimestrial: plata va fi executata o data la 3 luni;
  • Semestrial: plata va fi executata o data la 6 luni;
  • Anual: plata va fi executata o data pe an.
  • De la data: plata va fi executata incepand cu aceasta data, cu frecventa si pentru perioada indicate de dumneavoastra.
Puteti alege data introducand-o in formatul dd/mm/yyyy sau folosind calendarul disponibil (apasand butonul ).

!Atentie!
Platile planificate se pot executa doar in zilele bancare. In cazul in care selectati o zi nebancara ca data de inceput, plata se va executa in prima zi bancara ce urmeaza. La fel, daca una din zilele de executie din cadrul perioadei se intampla sa coincida cu o zi nebancara, plata se va procesa in urmatoarea zi bancara.
  • La data: este data de incheiere a perioadei pentru o plata recurenta. In cazul in care data de incheiere nu corespunde cu ziua obisnuita de executie a platii, atunci executia platilor se va incheia in ultima zi obisnuita inclusa in perioada.

Introducerea detaliilor pentru o Plata la Termen

Pentru a face o Plata la Termen, este necesar sa introduceti aceleasi detalii referitoare la ordonator si beneficiar, ca pentru si pentru platiel recurente (vezi Cum se face o Plata Recurenta).

In tab-ul Plata la Termen, introduceti data la care doriti ca plata sa fie executata:


!Atentie! Daca la data executiei nu aveti fonduri suficiente in cont, se va incerca procesarea platii timp de 20 de zile si va fi executata in prima zi in care contul are disponibil suficient.

Reguli de completare a plăţilor către un cont de Trezorerie ordonate de persoane fizice

Contul IBAN al Trezoreriei face parte din lista ING de conturi predefinite. După ce Contul IBAN a fost completat veţi fi întrebat dacă doriţi să fiţi redirecţionat către un ecran detaliat (vezi Plăţi pre-definite).

Detaliile aferente fiecărei plăţi se vor completa după cum urmează:
  • în câmpul “Numele beneficiarului” se va completa numele institutiei beneficiare
Exemplu:

  • în câmpul „CUI/CNP” se va completa:
a. Codul Unic de Înregistrare sau Codul Fiscal al instituţiei beneficiare, dacă acestea există

Exemplu:


b. CNP ordonator plata, dacă instituţia beneficiară NU are Cod Unic de Înregistrare sau Cod Fiscal

Exemplu:


unde 1781234567890 este CNP-ul ordonatorului plăţii (CNP-ul persoanei care a efectuat plata sau CNP-ul persoanei pentru care s-a efectuat plata, în cazul în care plata a fost efectuată de către o persoană pentru o altă persoană).

Numărul de evidenţă al plăţii se completează pentru acele obligaţii bugetare prevăzute în Anexa A la Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr.1870/2004, pe linia întâi la detalii de plată.

De asemenea, vă informăm că, în conformitate cu prevederile Codului de Procedură Fiscală şi legislaţiei privind denominarea monedei naţionale, sumele menţionate pe ordinele de plată prin care se achită obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi alte sume datorate către bugetul general consolidat, precum şi sumele menţionate pe ordinele de plată prin care se achită veniturile din salarii şi cele asimilate salariilor, pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale, indiferent de sursa de finanţare, indemnizaţiile şi alte drepturi prevăzute de legi speciale, indemnizaţiile de şomaj, ajutoarele si prestaţiile sociale, inclusiv alte drepturi de natura celor menţionate mai sus, se vor trece fără zecimale pe ordinul de plată astfel întocmit (cu excepţia plăţii T.V.A. şi a accizelor, la care se admit două zecimale).

Sumele ce fac obiectul plăţii, se rotunjesc la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi se neglijează fracţiunile de până la 49 de bani inclusiv.

Pentru mai multe detalii, recomandăm utilizarea aplicaţiei oferite de Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul http://www.mfinante.ro - Informaţii Contribuabili – Declaraţii fiscale - Ordine de Plată/Foi de vărsământ (OPFV_2007) în relaţia cu Trezoreria Statului.
Plăţile de mică valoare, până la 50.000 RON sunt procesate în aceeasi zi dacă sunt efectuate până la ora 13.00.
Plăţile de mare valoare, peste 50.000 RON sunt procesate în aceeasi zi dacă sunt efectuate până la ora 14.30.

Informaţii referitoare la comisioanele aferente tranzacţiilor se găsesc pe pagina: https://www.homebank.ro/public/HomeBankLogin/jsp/RO/commissions.jsp.

Reguli de completare a plăţilor către un cont de Trezorerie ordonate de persoane juridice

Contul IBAN al Trezoreriei face parte din lista ING de conturi predefinite. După ce Contul IBAN a fost completat veţi fi întrebat dacă doriţi să fiţi redirecţionat către un ecran detaliat (vezi 4.4 Plăţi pre-definite).

Detaliile aferente fiecărei plăţi se vor completa după cum urmează:
  • în câmpul “Numele beneficiarului” se va completa numele institutiei beneficiare
Exemplu:

  • în câmpul „CUI/CNP” se va completa:
a. Codul Unic de Înregistrare sau Codul Fiscal al instituţiei beneficiare, dacă acestea există

Exemplu:

unde 123456 este CUI-ul institutiei.

b. Codul de identificare fiscalǎ al ordonatorului platii, dacă instituţia beneficiară NU are Cod Unic de Înregistrare sau Cod Fiscal
Exemplu:

unde 789987 este Codul de identificare fiscalǎ al ordonatorului plăţii.


Reguli de completare
1. pentru obligaţiile bugetare prevǎzute în Anexa nr. A la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1870/2004, cu excepţia celor prevǎzute la punctele 5-7 de mai jos, se înscrie (dupǎ caz): buget stat, buget asigurǎri sociale de stat, buget asigurǎri sociale de sǎnǎtate, buget asigurǎri de şomaj / codul de identificare fiscalǎ al contribuabilului;
2. pentru obligaţii bugetare achitate la bugetele locale, se înscrie denumirea unitǎţii administrativ - teritoriale în contul cǎreia se achitǎ suma / codul de identificare fiscalǎ al primǎriei;
3. pentru obligaţiile bugetare prevǎzute în Anexa nr.4 la Normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1644/2003, se înscrie denumirea Casei de asigurǎri sau a Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncǎ în contul cǎreia se achitǎ suma / codul de identificare fiscalǎ al Casei de asigurǎri sau al Agenţiei pentru ocuparea forţei de muncǎ;
4. pentru obligaţii de platǎ cǎtre instituţii publice, se înscrie denumirea instituţiei publice beneficiare / codul de identificare fiscalǎ al instituţiei publice;
5. pentru taxe şi alte obligaţii achitate în vamǎ, se înscrie denumirea unitǎţii vamale / codul de identificare fiscalǎ al unitǎţii vamale pentru taxele şi obligaţiile achitate în vamǎ;
6. pentru accize la uleiuri minerale plǎtite anticipat livrǎrii, de cǎtre client în numele furnizorului, se înscrie denumirea agentului economic furnizor producǎtor/procesator / codul de identificare fiscalǎ al agentului economic furnizor producǎtor/procesator pentru accizele la uleiuri minerale;
7. pentru impozitul pe venituri din salarii, se înscrie denumirea unitǎţii pentru care se achitǎ impozitul, fie aceasta persoanǎ juridicǎ sau sucursalǎ/punct de lucru (dupǎ caz) / codul de identificare fiscalǎ corespunzǎtor entitǎţii;
8. pentru amenzi achitate, rubrica beneficiar se completeazǎ astfel:
pentru amenzile datorate bugetelor locale, se înscrie denumirea unitǎţii adminstrativ-teritoriale în contul cǎreia se achitǎ suma / codul de identificare fiscalǎ al primǎriei;
pentru amenzile datorate bugetului de stat, se înscrie: denumirea unitǎţii din care face parte agentul constatator care a aplicat amenda/buget de stat, în situaţia în care în procesul verbal de constatare a contravenţiei s-a consemnat codul fiscal al acestuia / codul de identificare fiscalǎ al unitǎţii din care face parte agentul constatator;
buget de stat, în situaţia în care în procesul verbal de constatare a contravenţiei nu s-a consemnat codul fiscal al unitǎţii din care face parte agentul constatator / codul de identificare fiscalǎ al contravenientului.
9. pentru plǎţi dispuse din conturi deschise la trezoreria statului pentru alte destinaţii (ex.: achitarea în conturile agenţilor economici deschise la trezoreria statului a sumelor reprezentând contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate sau lucrǎrilor executate instituţiilor publice; virarea soldurilor conturilor de disponibilitǎţi ale agenţilor economici în conturi bancare; transferul sumelor aferente drepturilor salariale în conturile de card deschise la bǎnci pe numele salariaţilor instituţiilor publice; plǎţi privind distribuirea sumelor încasate prin valorificarea bunurilor mobile şi imobile din procesul de executare silitǎ etc.) se înscrie denumirea beneficiarului sumei / codul de identificare fiscalǎ al beneficiarului sumei;
10. pentru celelalte obligaţii bugetare, se înscrie denumirea bugetului cǎruia i se cuvin sumele respective / codul de identificare fiscalǎ atribuit trezoreriei statului (8609468).

Numărul de evidenţă al plăţii se completează pentru acele obligaţii bugetare prevăzute în Anexa A la Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr.1870/2004, pe linia întâi la detalii de plată.

De asemenea, vă informăm că, în conformitate cu prevederile Codului de Procedură Fiscală şi legislaţiei privind denominarea monedei naţionale, sumele menţionate pe ordinele de plată prin care se achită obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi alte sume datorate către bugetul general consolidat, precum şi sumele menţionate pe ordinele de plată prin care se achită veniturile din salarii şi cele asimilate salariilor, pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale, indiferent de sursa de finanţare, indemnizaţiile şi alte drepturi prevăzute de legi speciale, indemnizaţiile de şomaj, ajutoarele si prestaţiile sociale, inclusiv alte drepturi de natura celor menţionate mai sus, se vor trece fără zecimale pe ordinul de plată astfel întocmit (cu excepţia plăţii T.V.A. şi a accizelor, la care se admit două zecimale).

Sumele ce fac obiectul plăţii, se rotunjesc la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi se neglijează fracţiunile de până la 49 de bani inclusiv.

Pentru mai multe detalii, recomandăm utilizarea aplicaţiei oferite de Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul http://www.mfinante.ro - Informaţii Contribuabili – Declaraţii fiscale - Ordine de Plată/Foi de vărsământ (OPFV_2007) în relaţia cu Trezoreria Statului.
Plăţile de mică valoare, până la 50.000 RON sunt procesate în aceeasi zi dacă sunt efectuate până la ora 13.00.
Plăţile de mare valoare, peste 50.000 RON sunt procesate în aceeasi zi dacă sunt efectuate până la ora 14.30.

Informaţii referitoare la comisioanele aferente tranzacţiilor se găsesc pe pagina: https://www.homebank.ro/public/HomeBankLogin/jsp/RO/commissions.jsp.




Introducing the payment details

From the “Payments” menu, select “New Domestic Payment” option. The following page will be displayed:

Figure 4.1 Introducing details for a new payment


To make a new payment the following details must be filled:
  •  From account: the account that is being debited, it represents the source account from which the payment will be made. You have to select the account from which you would like to make the payment from the list with the current accounts that you hold or for which you are mandated.
  •  Balance: represents the available amount for the selected account. This informative field is automatically filled with the corresponding amount according to the source account chosen.
  •  Amount: represents the amount that you would like to transfer.
The amount for payment can not be higher than the available balance. If you introduce a higher amount than the available balance you will receive an error message: “Funds are insufficient.”
  •  Beneficiary IBAN: the account that is credited, it represents the destination account to which you wish to make the payment. Make sure you have introduced the correct IBAN account of the beneficiary. If you introduced an invalid IBAN account you will receive a notification message: “Invalid IBAN account“.

After filling in the IBAN account, the system verifies if the introduced account corresponds with one of the companies with ING has concluded a payment contract. In such case you will be asked if you want to be redirected to a detailed screen. (see
Pre-defined payments).
  • Beneficiary Name: the name of the beneficiary is compulsory. If you do not introduce the name of the beneficiary, you will receive the following error message:

The name of the beneficiary is filled in automatically for a pre-defined payment.
  •  Beneficiary Bank: it is filled in automatically according to the IBAN account of the beneficiary that you introduced or you can select the Bank of the Beneficiary from the list of banks available.
  •  Details: represents a text message for the beneficiary that will be displayed in his a statement of account. There are two fields in which you can fill in these payment details. In case of a pre-defined payment you will be led to a detailed screen in which the two lines become compulsory and they must be filled in with the specific data of the beneficiary (see Pre-defined payments).

The screen with all the payment details filled looks like this:


Figure 4.2 Payment details filled for a new domestic payment

Pre-defined payments

You can make payments to different pre-defines beneficiaries, payments like: telephone bills, mobile phone bills, gas bills, electricity and so on.
Go to the New Domestic Payment menu. In the payment details screen, after introducing the IBAN Beneficiary Account, the system verifies if the IBAN account is in the ING list of pre-defines accounts. In such case the page Confirm pre-defined payment is displayed:


Figure 4.13 Confirm pre-defined payment
If you do not want to be redirected to a pre-defined payment, click “No”. The introduction of the transaction details will continue the same way like in the case of a New Domestic Payment.

If you want to be redirected to a pre-defined payment, click “Yes”. The page where the details are introduced will be displayed.
Figure 4.14 Payment details for a pre-defined payment

The differences between this kind of payment and a usual one are:
  •  the fields related to the Beneficiary Name, Beneficiary Bank are already filled in
  •  the two details fields become compulsory and they have to be filled in according to the specific rules of the beneficiary
These are the ING Bank accounts for each beneficiary that has a pre-defined payment scheme:

Figure 4.15 List of Accounts for suppliers with pre-defined payment schemes
Notice! A supplier may have several ING accounts, they differ depending on the area where the recipient is found. Please carefully check the list of accounts for each provider before you instruct a payment and make sure the account you entered corresponds to the area.

The advantage is that you can save pre-defined payments in "My’Payments" menu for reusing them later and make a payment easier and faster.
To save a pre-defined payment in "My’Payments" menu you have to follow the same steps as for an ordinary payment.(see section
My’Payments).

Import files

For helping customers who have to execute more than 10 transactions during one day, Home’Bank allows the functionality of importing txt files which can be executed after loading as an usual MultiTransfer. This option is available for transfers in lei only.

Files must have maximum 500 rows and should comply with the following rules:
  •  The file must have txt extension and information must be tab delimited
  •  File name should not be longer than 20
  •  File’s header must have 6 columns, tab delimited and in the following order:
Cont sursa -  Cont destinatie -  Suma -  Beneficiar -  Detalii 1 -  Detalii 2
Figure 4.19 Txt file to be imported in Home’Bank

Cont sursa is the source account from where the money will be debited. The Home’Bank user should be the owner or mandate on this account.
The account can be written in ING internal format, of 12 characters (ex. 999900001111) or IBAN format, of 24 characters (ex. RO52INGB0000999900001111).

Cont destinatie is the destination account which will be credited and should be written in IBAN format, of 24 characters (ex. RO52INGB0000999900001111).

Suma is the amount to be transferred and should contain 2 decimals split by the rest of the amount by character „.” (dot) (e.g. 236.55).

Beneficiar is the name of the beneficiary which will receive the money and should contain maximum 32 characters.

Detalii 1 şi Detalii 2 – must be filled in with transaction’s details and should contain maximum 35 accepted characters.
  •  Each file row should contain 6 registrations tab delimited, according to the header. When importing the file, the validation will be done for each row, so for the row where the tabs are less than 6, the user will receive a specific message.

For loading a file and executing a MultiTransfer the user must follow the next steps:

1. Select MultiTransfer option from left menu
2. Choose File import option from upper menu, indicate file location and fill in mandatory comments
Figure 4.20 File selection
  •  After selecting file location and adding the comments choose option „Upload file”
  •  Next screen will summarise the number of transfers and the total amount of these transfers. If the summary is correct choose option Add to MultiTransfer. While the transfers are being added the following message will appear:
Figure 4.21 Adding file to MultiTransfer
!Wait for the confirmation! Do not select a new option in the menu while the transfers are being added to MultiTransfer!

Figure 4.22 Processing MultiTransfer

! Wait for the confirmation!
Don’t choose another option in the menu while the MultiTransfer is being processed!
  •  After executing a MultiTransfer, the transactions will be listed in a table „Payments sent for processing” which will include payment id and processing date
  •  If transactions are not processed, these are listed in table „Payments not processed” and failure reason. These transfers should be individually reintroduced and executed again.
Figure 4.23 MultiTransfer execution confirmation

How to activate a Direct Debit mandate?

For activating a direct debit mandate please follow the next steps:
  • Select Direct Debit option from the ’Payments’ menu; you will enter the Beneficiaries screen, where you can choose the beneficiary for which you want to activate your mandate
Figure 4.24 Direct Debit beneficiaries list
  •  Choose a beneficiary and you will access Direct Debit Terms and conditions. Read carefully and if you agree select “I agree” button
  •  In the following screen you will have to enter the mandate details
Figure 4.25 Direct Debit mandate activation
Rules for filling in mandate details
Each beneficiary have specific rules for filling in the fields existing in the Home’Bank menu, such as Contract Number, Client Code, Subscriber Phone, Subscriber Code, etc. All the information needed in order to activate a direct debit mandate are presented on the beneficiary invoice/contract and may be different from one beneficiary to another..

! Important ! Pay attention to the Maximum amount you fill in, because if the payment sent by the beneficiary is higher than the limit you chose, the bank will not debit your account and you risk to register late payments and penalties to your providers.
Figure 4.26 Direct Debit mandate confirmation

! Important ! Please check the mandate activation date! According to Direct Debit terms and conditions a mandate will become effectively active in 5 working days from the moment of its creation.



How to make a Recurrent Payment

In the Payments menu, please select the Future Payments option. The following page will be displayed:
Fig. 4.29 New Future Payment
To make a new payment the following details must be filled:
  •  From account: the account that is being debited, it represents the source account from which the payment will be made. You have to select the account from which you would like to make the payment from the list with the current accounts that you hold or for which you are mandated.
  •  Balance: represents the available amount for the selected account. This informative field is automatically filled with the corresponding amount according to the source account chosen.
  •  Amount: represents the amount that you would like to transfer.
The amount for payment can not be higher than the available balance at the execution date.

!Important! If you have insufficient funds at the execution date, the payment processing attempt will be repeated for 20 days and the payment will be executed in the first day that your account has sufficient available balance.
  • Beneficiary IBAN: the account that is credited, it represents the destination account to which you wish to make the payment. Make sure you have introduced the correct IBAN account of the beneficiary.
  • If you introduced an invalid IBAN account you will receive a notification message: “Invalid IBAN account“.

After filling in the IBAN account, the system verifies if the introduced account corresponds with one of the companies with ING has concluded a payment contract. In such case you will be asked if you want to be redirected to a detailed screen. (see
Pre-defined payments).
  •  Beneficiary Name: the name of the beneficiary is compulsory. If you do not introduce the name of the beneficiary, you will receive the following error message:
The name of the beneficiary is filled in automatically for a pre-defined payment.

  • Beneficiary Bank: it is filled in automatically according to the IBAN account of the beneficiary that you introduced or you can select the Bank of the Beneficiary from the list of banks available.
  • Details: represents a text message for the beneficiary that will be displayed in his a statement of account. There are two fields in which you can fill in these payment details. In case of a pre-defined payment you will be led to a detailed screen in which the two lines become compulsory and they must be filled in with the specific data of the beneficiary (see Pre-defined payments).
In the Recurrent Payments details tab you need to fill in details regarding the payment frequency:

Frequency: you can select one of the following frequencies by pressing :
  • Weekly: the payment will be instructed once a week, for the period that you selected;
  •  Monthly: the payment will be executed once a month;
  •  Trimestrial: the payment will be executed every 3 months;
  •  Semestrial: the payment will be executed every 6 months;
  •  Anual: the payment will be executed once a year.
From date: the payment will be executed starting this date, with a requency and for the period selected.

You can indicate the date by introducing it in the dd/mm/yyyy format or using the available calendar (by pressing "Calendar").

!Important! Future payments can be executed in banking days only. If you select a non-banking date for the start date, the payment will be executed in the first banking date that follows. Similarly, if one of the processing dates within the instructed period happens to coincide with a non-banking date, the respective payment will be processed in the following bankig day.

 To date: this is the end date for a recurrent payment. If the end date is different than the usual execution day, then the last payment will be processed in the last usual execution day included in the selected period.


Introducing the details for a One Time Payment

To instruct a One Time Payment, you need to fill in the same details regading the payer and beneficiary as for a Recurrent Payment (please see How to make a Recurrent Payment).

In the One Time Payment tab, enter the date when you want your payment to be processed:
!Important! If you have insufficient funds at the execution date, the payment processing attempt will be repeated for 20 days and the payment will be executed in the first day that your account has sufficient available balance.



Rules for filling payments sent by a private customer to a Treasury account

The Treasury IBAN code is included on the ING list of pre-defined payments. Once the IBAN code has been filled in, you will be asked if you want to be redirected to a detailed screen (sess Pre-defined payments).

You need to fill in the details corresponding to each payment as follows:

• in the “Beneficiary name” field you need to fill in the name of the beneficiary institution:

Example:






• in the „CUI/CNP” field you need to fill in:

a. Unique Registration Number or Fiscal Code of the beneficiary institution, if it has one.

Example:



where 123456 is the Unique Registration Number (CUI) of the beneficiary institution.


b. Personal Identification Number (CNP) of the payer, if the beneficiary institution does NOT have a Unique Registration Number or Fiscal Code

Example:



where 1781234567890 is the Personal Identification Number (CNP) of the payer (either the CNP of the person who made the payment, or the CNP of the person on whose behalf the payment was made, if the payment has been ordered by a person on behalf of another person).

Payment’s reference number for the taxes included in Annex A of Ministry’s of Public Finance Order no.1870/2004, will be filled in on 1st row of Details.

We also inform you, that according to the Fiscal Code of Romania and the legislation regarding the denomination of the national currency, the amounts filled in payment orders to State Budget will not contain decimals (except VAT and excises payment, for which 2 decimals are allowed).


Amounts will be rounded to 1 RON, for fractions above or equal to 50 bani and will not be considered for fractions up to 49 bani.


For more details please visit http://www.mfinante.ro - Informaţii Contribuabili – Declaraţii fiscale - Ordine de Plată/Foi de vărsământ (OPFV_2007) în relaţia cu Trezoreria Statului.

Payments up to RON 50.000 are processed the same day if the payment was sent until 13.00.
Payments above RON 50.000 are processed the same day if the payment was sent until 14.30.

Information regarding fees and commissions can be found at: https://www.homebank.ro/public/HomeBankLogin/jsp/EN/commissions.jsp.